Akkurat nå er klokka i Guayaquil:



torsdag 17. januar 2008

Den første uka...

Kjære familie, slekt, venner, bekjente, surfere(nett) og alle som leser denne bloggen. Her er Kristians første ordentelige rapport fra Ecuador!
Cómo esta´s? Muy bien, gracias.
Gutten(Kristian) trivs! Det er her det skjer. Den første uka som har gått har virkelig vært en fin uke. Litt rart med noe helt nytt, men egentlig bare deilig. Godt å komme bort fra det rutineprega livet, selv om det er en test for en kontrollfreak som meg:)
Dagene går med til 3 timer spansk, lekser, mat, trening og henging med gjengen. Og en riktig så bra gjeng sådan også. Og aktiv. Så stort sett hver kveld er det fotball/volleyball/tennis eller løping det går i. Morro. Akkurat nå er det 16 voluntører her, men i løpet av måneden drar noen, men det blir fremdeles mange hyggelige norske fjes å se.
Så fine dager, selv om spansken er litt jobbig, men jeg er motivert til å lære, så håper den skal komme greit. Det er ihvertfall en motivasjonsfaktor å være sammen med de voluntørene som har vært her en stund, høres jo ut som spansken deres er bra, selv om jeg ikke skjønner et kvekk:p
Spanskundervisning blir hverdagen i 2-3 uker til, før jeg begynner å jobbe ute i prosjektet. Jeg var og fikk en titt på det i går, og det ser veldig, veldig bra ut! Kommer en egen sak om det(fortjener lett en egen sak!).
Legger til noen bilder fra helga. Hadde besøk av ei søt og morsom venninne, Gunhild. Veldig hyggelig at hun kom helt til Guayaquil for å besøke meg:p Gir et lite inntrykk av hva jeg har rundt meg....
Oppsummering: Ja, jeg trivs! Bagasjen min har kommet(en uker etter meg), tar spansktimer og gjør lekser, fått en liten smakebit av hva den nye kulturen og folket kan gi meg, og gleder meg til å være med å gi noe av det jeg har til dem. Amen!
Så følg med...
_kristian

Guttegjengen klar for fotball med misjonærene og lokale helter, type varmt!


Her er "vår" egen sal på Casa for sportslige aktiviteter


Gutta på den lokale sjappa. Spiser chawama(type fijitas) til 2 dollar(10 kr)


Gunhild og jeg på et utsiktpunkt over byen, etter 444 trappetrinn...

Vi koser oss på terrasen, mye humor og løs latter. Folk er jo døgnville enda, så en ler lett:p




På terrasen, sent på kvelden, godt og varmt, og en mild bris av hønsemøkk- ECUADOR!




6 kommentarer:

Silje Martine sa...

hola amigo!

como estas en equador? Me gusta Peru y mi tiempo aki es muy bien.
Skjonner d du skriver om spansken... jeg prover aa kommunisere saa godt jeg kan selv... vet ikke alltid helt hva jeg kommuniserer men saann er det- det gaar fremover. Har jo ingen norske og klamre meg til, og ikke saa mange engelskspraaklige :)

Moro aa lese og se hvordan det gaar der i nabolandet. Goy at du fikk besok av Gunhhild, prover aa lokke hun hit, Hvis hun faar d til.

Anonym sa...

Det er godt å se at du endelig har funnet ditt EGET nett.

David Aasen sa...

Que tal?

Se der, ja. Der har'n fått stua seg inn i Ecuador - ikke dårlig.
Sikkert litt av samme kulturen der som i Mexico - mañana, tar det i morra. Men det har du godt av, så får du roa deg litt.

Hadde en veldig bra bibelgruppe her om dagen, vet ikke om det kan sies å være på tross av eller på grunn av at vi ikke var fulltallige, men ålreit var det lell.

Vi snakkes.
Gud bless.

David

Anonym sa...

fett kristian! gøy å høre!
gleder meg til fortsettelsen amigo!!

ps. ser at du allerede har fått barcelona drakta !! bra jobba!!

Marie sa...

kristian så gøy å høre at du riktig kozzer deg! å fortsett å legg ut masse bilder, det er så gøy! spesiellt av gutta på den lokale sjappa;) haha
koz

Marie sa...

forrresten ser det skikelig bra ut når du( igjen er det snakk om den lokale sjappa) helt tifeldig lener deg på armen din og..ups så plutselig var muskelen din der! næmmen!