Akkurat nå er klokka i Guayaquil:



fredag 7. mars 2008

Når en står der våt og kald...

En tanke slo meg her om dagen. Jeg sto ute på banen, i et kraftig regnvær. Banen ble etter hvert flere og flere sølepytter enn grusflekker etter som regnskura spruta ned over oss. Etter den ga seg, sto jeg der; gjennomvåt, kald og med stive brystvorter og så på 12- og 13-åringene spilte kamp. En uttakskamp til laget som skal representere Misjonsalliansen i et seriesystem som begynner nå snart. Så en viktig kamp, og for nesten alle kanskje de første ordentlige kampene de får spille. 

Det var ikke noe å si på innsatsen. Der hev de seg inn i taklinger, noen falt i den største sølepytten, løp og driblet, ballen stoppet i dammene, mål ble det, etterfulgt av jubling og omfandelse av klissvåte lagkamerater....

Det var da tanken slo meg, ganske så hardt....

På et sted der folk bor i bambushus og veiene blir til store elver når regnet strømmer ned fra oven, forhold som selv for jeg som er her har vanskelig for å skjønne, er det mye liv! Det er liv, glede, ferdigheter og et enormt potensial. Og tenk, dette oppleves nå, av meg. Og ja, jeg er på rett på plass!

_kristian

7 kommentarer:

Karoline Gangsø Bekkevold sa...

høres bra ut, Kristian!gleder mitt hjerte at du trives!
Jeg nyter foresten godt av sykkelen din om dagen. Fikk jo aldri levert den tilbake før du reiste. Lover deg at jeg skal ta godt vare på den.

Kanskje bibelgruppa skulle tatt en svippomtur innom ecuador. ja, som avslutning før sommern, istedenfor sandefjord. Det hadde vært no det!

ha det kult videre!

Anonym sa...

Moro å høre Kristian. Blir glad av å lese bloggen din;) Det høres ut som du får oppleve noe helt annerledes. Godt du føler du er på rett plass! Skal hilse fra familien. Anders K

Ragnhild sa...

Poetisk overskrift, perfekt lengde på innlegget og fine tanker. Bra ;)

Ja til bibelgruppetur til Ecuador!

NOVA sa...

Jeg trodde jeg skulle finne nye innlegg å humre over, men så fant jeg noe...tja, enda bedre :)

Stå på, og vær velsigna!

Marie sa...

godt at du er på riktig sted!
kristian spenningen stiger vel ikke akkurat, men det er godt! fred i hjerte;) haha
kozer du deg sånn skikkelig der nede eller?
:)

Anonym sa...

det er bra det du skriver kristian!! liker veldig godt å lese(og at det ikke er altfor langt ;) jeg var i slummen der i tørketiden, og det var ille nok da.. bra du er på rett sted! du er jo forresten den fødte fotball-voluntør!

ps. kan jeg joine bibelgruppe-turen til ecuador?? :)

Juan Quantarez sa...

stort at du har stive brystvorter når du coacher 12-13 åringene...