Akkurat nå er klokka i Guayaquil:



søndag 16. mars 2008

[espanol_largo_rgb_web.jpg]

Tiden flyr her i Ecuador. Lange dager på jobb, og stadig noe som skjer på kveldene. Derfor var det godt i går kveld, fredag, å bare slappe av helt med en chawarma(libanesisk kebab) rett i nærheten av Casa Alinaza. Bare sitte ned litt....

Mandag var jeg på omvisning i D-MIRO, Misjonsalliansens geniale låneprogram, og som gir fattige en mulighet til å utføre drømmene sine. Og utallige resultater på mennesker som har fått livet forandret med lån fra D-MIRO. I dag har D-MIRO 25 000 lånekunder, og det omfatter rundt 130 000 mennesker her i Ecuador. Det er stort, og tilbakebetalingsprosenten er på 99,7%, som igjen gir nye mennesker de samme mulighetene. Som sagt er dette genialt, og det er ikke bare jeg som synes. Hele verden markerte det ved at  Muhammad Yunus fikk Nobels Fredspris i 2006, med et arbeid basert på de samme tankene. Jeg anbefaler alle å lese mer om D-MIRO på lamitad.no eller på misjonsalliansen.no


Det har vært kommentarer på at det hadde vært fint for både den ene og andre å ta seg en tur til Ecuador. Og det skjønner jeg veldig godt, for et land, og for et arbeid jeg står midt oppi, det er verdt en titt. Gleder meg stort til at mamma og pappa tar turen i slutten av april. Og til andre:

-Gjør en utrolig god innsats!

-Vær med å gi!

-Få andre til å gi!

-Skap et engasjement for noe viktig!

-Støtt et arbeid som gir resultater!

-Og få samtidig muligheten til å selv komme til Ecuador!(eller andre land der Misjonsalliansen jobber).

- Du kan bli en superverver!

-Ja!


Sjekk ut Misjonsalliansens hjemmesider, under "Støtt Misjonsalliansen" , og les deg opp om superverver. Vi snakker tidenes vinn-vinn situasjon.

Da sees vi da,

_kristian

Ingen kommentarer: