Akkurat nå er klokka i Guayaquil:



onsdag 9. april 2008

"Min fiende til det motsatte er bevist"


Dette er Bingo. Bingo og jeg møttes forrige onsdag, Bingo bor like ved Casa Alianza der jeg bor mens jeg er her i Ecuador. I Ecuador er det mange hunder. Mange stygge og mange veldig ekle firbente å se her i Ecuador. Mange ganger har jeg tenkt; «å, den vil jeg helst ikke ha i leggen.» Godt at Bingo ikke er så stygg og ekkel. For Bingo og jeg møttes som sagt forrige onsdag. Og det var vel ikke akkurat «love at first sight». For Bingo han beit meg rett og slett i leggen han. Ja, du leser riktig, han søren meg beit meg i leggen.

Å, for et sjokk, og tidenes kvinnehyl av Kristian! Oki. Dette kan gjøres til en lang historie. Men kort fortalt. Ikke for å være tøff, men det har ikke vært noe spesielt vondt. Allmentilstanden har det ikke vært noe å si på. Men etter å ha sydd de to hullene jeg fikk på leggen, ble det en infeksjon rundt «hullene». Derfor måtte de åpnes, og jeg har fått antibiotika intravanøst i fem dager nå. Jeg ble jo faktisk lagt inn på sykehus, og var der 2 netter. Ellers har rom 8 blitt reneste klinikken på Casa. Har hatt min egen sykepleier i Maria, stort! Og en fantastisk innsats og omsorg, på høyde med mamma. Det er et komplement!

Ellers har alle her vært veldig snille mot meg og behjelpelige. Jeg har vært i gode og trygge hender. Misjonærene som har ansvaret for oss har virkelig stått på, og vi begynner å bli godt kjent etter en del timer sammen. Takk til alle! Og til dere i Norge, det hele er egentlig bare komisk, og alt ordner seg! Selv om ting tar litt tid skal jeg i dag antageligvis få vaksine mot rabies. Antageligvis. Vi er i som sagt i Ecuador, så time will show. Ja, legger med noen bra bilder fra de siste dagene. Kanskje en liten kommentar også....

_kristian


Min venstre legg, etter Bingo hadde forskynt seg. Snakker bitt.

Mine to gode hjelpere. Lege, Cesar, og min personlige sykepleier, Maria.

Gutten utskrevet av Clinic Kennedy. Med en toalettveske full av regninger og blomster:)

Flere som vil ha med seg en del av prosessen. Liten lysten på å dele med meg:p
Skal ikke klage. Det er mye medfølese å få her nede. Det er dette bilde et godt bevis på:)
I like!




3 kommentarer:

David Aasen sa...

Godt å se at du får vist fram kroppen din litt. Du har jo et helt håndballag - et jentelag sådan - til å kose og dulle med deg jo. Kan ikke skryte av det samme her i gården. Men ikke la jentene gå til hodet på deg.

Ha det gøy så lenge.
Koz og klemz fra Sturlas vei 4.

Anonym sa...

Hei Kristian! Håper alt går bra.
Godt å se du overlevde. Men når jeg ser bildet med alle jentene som trøster så med nesten ha vært verdt det:)

Anonym sa...

ser ikke ut som du led noen noed akkurat.. hehe
kom nettop pa da vi delte dobbeltseng i skien etter at du ble operert.. hehe>) husker du?

grr og klem fra
andreas i afrika