Akkurat nå er klokka i Guayaquil:



søndag 17. februar 2008

Habitación 9

Mesteparten av tiden denne uka har blitt tilbrakt på rommet, nr 9 på casa. Etter å ha kjent feberen komme søndagskveld, så har jeg vel egentlig ikke kjent noe annet enn feberen i uka som har gått. Da tenkte jeg samtidig at en fin mulighet til å vise dere rommet Eirik og jeg deler....


Døra vår, inne i en lang og varm gang. Velkommen inn!


Innerst er sengene våre, Eiriks til venstre og min da til høyre. Overraskende? Eirik har sengen til venstre. Men dette er det eneste han har som er  til venstre på rommet. Det er jo jeg som er skjeivhent:) Jeg trøster meg med at når vi sover, ligger jeg på venstre side, og drømmer om mange langsider med grønt gress....

«Sofa» har vi også ordna oss. Fin for litt avslapning.


Dette er konstantert som en ganske greit utviklet råteskade, hvor jeg forøvrig har ligget med hodet mitt og trekt inn store doser luft(?). Gått at det bare har vært i 3 uker. Skal bli ordnings på dette nå, og ja, jeg har snudd meg....heldigvis er alt lov i drømmenes verden, også ifht riktige sider...



så da kan jeg titte litt opp på disse arkene...noen resultater og hjelpemidler i forbindelse med spanskundervisningen.

Eget bad, el baño. Kjempe stort, akkurat perfekt til to gutter. En kald dusj, så vi låner naboens. Vår vakt på badet er Fido, vår kjære kakelakkvenn. Etter mange overraskende møter i begynnelsen, har det blitt sjeldnere, men Fido trives i mørket, så må du skvette litt om natta, passer Fido på.

Fido, in person

Vårt eget mesa, bord/skrivebort. Med Eiriks syke anlegg, og en flott plass for å gjøre spansklekser og skrive brev hjem:)

Øverst på bilde, AC, vår kjære og svært nødvendige venn. Den gjør det mulig å sove om natta her, og det noe vi gjør egentlig veldig så bra.


Ja, detter er hvordan jeg bor, habitasión 9 på Casa Alianza. Den siste uka stort sett stasjonert her. Har gått glipp av to arbeidsdager i uka som gikk. Men håper og tror at jeg er klar på mandag. Da er det full pupp med treninger mandag til fredag. Det gleder jeg meg veldig til. Komme ut og treffe menneskene jeg har kommet hit for å treffe, praktisere spansk, og se om jeg ser noen nye stjerner på himmelen...

_kristian

1 kommentar:

Jon Kristian sa...

Jeg vet nok den egentlig årsaken til råteskadene ved senga, bare innrøm det ;)