Akkurat nå er klokka i Guayaquil:



torsdag 8. mai 2008

Besøk av mine kjære foreldre


Ja, da har to flotte uker gått i en fei. Mine kjære foreldre har vært på besøk hos meg her i Ecuador. Det har vært stor stas å hatt de på besøk, og skal si vi har opplevd masse sammen. Ingrediensene har vært mange og varierte. Vakker natur, arkitektur på høyt nivå, jungel, indianare, hosteler, hoteler, resturanter, 4100 m.o.h, Stillehavet, bølger og vakre strender. Mange steder av dette vakre landet har vi lagt under våre føtter; Guayaquil, Cuenca, Baños, Tena, Misahualli, Quito, Manta og Puerto Lopez. Det er jo omtrent ikke et sted vi ikke har vært:) Fjell, jungel og kyst, alt hva du kan tenke deg.
Og så var vi jo et spennende reisefølge da.  Et gammelt ektepar med sitt barnebarn? Nei, sitt litt sent ankommende minstemann var det ja. Minstemann med sine spanskkunnskaper, og mor og far med sjeldent eventyrlystne hensikter. Hverken språkbarrierer, magesjau eller Stillehavets bølger klarte å sette en stopper for det.
Mange gode samtaler har vi også hatt. Godt å snakke med noen som har opparbeidet seg en del livskunnskap og som villig deler av den. Det er godt å lytte til.
Men nå er mamma og pappa trygt tilbake i Norge. Her i Ecuador gjenstår det snart bare en måned igjen. Jeg har såklart skrevet en liste med ting jeg vil/må gjøre før jeg drar hjem. Og det ble en del ting. Så jeg må bare sette igang. Bruke den tiden jeg har til å se de jeg møter, og bli enda bedre kjent med de jeg allerede kjenner. Og stadig se hvor mye vi kan dele, kun igjennom en rundt ball. Så primitivt, men egentlig bare genialt.
Jeg kommer kanskje tilbake med noen flere tanker rundt dette.
Men takk for en fantastisk reise M+P, og til Ecuador som har slikt å by på. Og alle som har vært behjelpelige i møte med min "flytende" spansk. Gracias!
_kristian
Her har jeg fått mitt waterfall. Fantastisk opplevelse!
Alltid beredt! Snakker gode og søte.....

1 kommentar:

David Aasen sa...

Godt å se at man kan nyte hverandres selskap på tvers av generasjoner.
Karl hadde skrevet en lapp med dagens gjøremål, ser jeg. Artig :)
Det er'kke så verst fint i Norge heller nå, selv om Sør-Amerika ikke akkurat hadde vært å forakte det heller.
Jesus velsigne deg.